Enthousiaste, tevreden klanten, effectieve werkprocessen en medewerkers die met plezier werken
Samen bouwen aan efficiënte en effectieve werkprocessen om blije klanten te houden. Een cultuur ontwikkelen, waarin medewerkers met plezier werken en continu leren en verbeteren.
Zou dit niet zijn wat elk bedrijf zich zou wensen:
- Een klant die blij is met zijn kwalitatief hoogwaardige product of dienst. En daarbij een positieve ervaring heeft bij het bedrijf. Kortom, de klant zou zich geen betere partner kunnen wensen.
- Een werkomgeving waarin medewerkers met plezier werken en zich betrokken voelen. Met als resultaat: Een wachtrij van mensen, die dolgraag bij deze organisatie willen werken.
Onze ervaring is dat medewerkers die met plezier en vanuit een intrinsieke motivatie werken, loyaler, creatiever en effectiever zijn.
Degro act begeleidt medewerkers bij het bepalen, hoe dit voor henzelf en het team het beste werkt. Met elkaar bouwen we aan een prettige werkomgeving die uitnodigt tot effectief gedrag.
Aanpak
De aanpak van Degro ACT is pragmatisch en gericht op het realiseren van een blijvende verandering in de organisatie. Onze benadering:
- Een oriënterend gesprek om de vraag helder te krijgen en de aanpak af te stemmen
- Een gezamenlijke start met Kick-off workshop
- In kaart brengen met de medewerkers, waar de verbeterbehoeften liggen
- Verbeter- en communicatiestructuur inrichten
- Begeleiding van verbeterprojecten
Vanuit een heldere visie worden de belangrijkste knelpunten benoemd en in kaart gebracht. Het verbeterproces wordt gebruikt om team-, leiderschaps- of communicatie-issues aan de orde te stellen. Degro Act vervult dan de rol van inspirator, expert en coach.
Werken met Degro Act betekent een begeleiding over een langere periode, waarbij de intensiteit wordt afgestemd op de behoefte bij de klant. Zo blijft de klant zelf aan het stuur en biedt Degro Act kennis en inzicht die nodig is om te veranderen.
Onderliggende Concepten en Methoden
Degro Act maakt gebruik van inzichten uit de systeem theorie en Lean filosofie om met de medewerkers processen effectiever in te richten, Agile om kort cyclisch te plannen en de juiste dingen te doen op het juiste moment en NLP & theory U als basis voor het verbeteren van de communicatie en samenwerking.